KLIK UNTUK DAPAT HADIAH

Wednesday, October 15, 2008

BAKAR JE DUA2 SEKALI SENANG!!!!!!

"Hangpa tak dengar ka saya hon?"
"Tak dengar encik, lori bunyi kuat enjin kat depan"
"Mana bleh tak dengar!! semua org dengar ! saya hon jauh dah takkan tak dengar"
"saya mana perasan ada orang kat belakang lagipun cermin belakang takde"
"mana buleh tak nampak!! saya hon kuat semua orang bleh dengar! cuba tanya depa semua, semua dengar"
"Ermmmm......"


"Ni nak watpa lg ni? Dok bakar je la kalo lagu ni! ishhh...tak guna da ni. nak watpa dok simpan. BAKAR je la!!! Tak penah lagi jadi macam ni nih!! so, apa crita ni?"

"buat report kat balai je la encik"
"takda masa nak pegi balai sana. aku dok sebok kija nih. byak lagi benda nak wat"

"BAKAR JE LAAAAA KALO MACAM NI!!!"


Hhuiiii..jgan dok bakar krete tu Prof! banyak jasa tuhh.. nyesal tak sudah nanti..
hahahahha..tu lah dia dialog warga UiTM yang hangat dibalunkan anatara dua pihak yang benar dan yang salah. kira2 dalam pukul 12 tengah hari macam tu la seingat aku, tarikh pda 13.10.2008.

huh!! tekejut aku bila dengar satu letupan kuat didepan pejabat Fakulti. aku ape lagi, sebagai seorang penyiasat terkenal (kokoro mouri hehehh..) datang la dok menyibukkan diri sambil berlari2 anak kambing mendekati mangsa ditempat kejadian.. siasat punye siasat upenyer lecturer aku yang paling otai telah dilanggar lori yang sedang sarat membawa prop. lori plak bukan men besar lagi. leh la bawak gajah sarkis dalam 5, 6 ekor..hukhuk..

citernyer bemula camni.
mengikut beberapa org saksi kejadian iaitu merangkap seorang penghapus sarang labah2 telah menceritakan perkara sebenar kepada gua(penyiasat sesat) dengan penuh unsur dramatik dan tragik.

saksi bernama: Markonah bt Marmar
saksi berumur: 69 tahun 1 hari (baru menyambut ulangtahun ke 69 semalam)
saksi berstatus: dara sunti (68 kali putus cinta tapi sekarang dah serik. setahun tak kapel)
Keterangan saksi:

" Aaaaaoooooooooooooooooooooooo.........(hui nyalak macam seligala la) bukan nyalak la tapi nangis..huhuhu..mula2 makcik nampak..makcik nampak sangat..tersangat2 nampak..huhuhu..memang nampak ngan mata n kepala yg beruban ni la..huhu..nampak terang jer..makcik nampak dengan jelas insiden itu blaku..mata ni la yang nampak..tanya dia kalo tak percaya..makcik nampakkkk.."
"makcik nak citer ke taknak ni?? nampak nampak!! lagi sekali ulang perkataan nampak saya siku pusat makcik!!"
"otey nak..otey nak.. makcik selender(surrender) makcik citer yer..mula2 macam ni.. makcik nampak lori tu sedang undur2. masa tu makcik tengah korek idung, makcik ingat lagi makcik korek idung masa tu rase macam tak sedap ati jer. selalu hasil korekannya lumayan tapi kali ni sedikit saje yg dapat. makcik pun terus melihat lori itu mengundur..tot tot tot tot tot tot tot bunyinya..kadang2 makcik nyanyi lagu rap smbil dengar bunyik tu.kirenyer makcik nyanyi ikut irama la.hehehehe..anak la ayamm ya a a auwww...
pastu kan tiba2 ade kete toyota alphard tak salah makcik la (perodua kembara laaa..) datang dok belakang lori yang ngah undur secara pelahan tu.. kete avanza tadi tu (perodua kembara laaa..) terus mengehon ngehon macam berseronok plak dia.. so, bunyinya begitu menarik sekali
Honnnn..tot tot tot..hon tot hon tot hon tot..Tooottttt..Hon tot Honnnnnn.. tanpa pemandu lori itu dengar dan tanpa pemandu kereta unser itu mengalah untuk berundur..(kereta perodua kembara laaa..) lalu bunyilah satu dentuman yang kuat!!

Puttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt..... GEDEGANGGGG!!!


macam tu la citernyer"

"seterusnya berlakulah adegan berdialog seperti yang lu org baca tadi".
agak2 sapa salah ek????
errmmmm...tanya sama itu hud hud..





NI LA PADAHNYA KALO TAK NAK MENGALAH.

Hah!! brader yg pkai baju putih yg wat2 garu pale tu la yg melanggarnyer..sadis2..


NI NAK BUAT PA LAGI NI?? BAKAR JE LAA!!!! kata si mangsa yg dilanggar..

3 comments:

ekha@bella said...

wallah..tingt lak insiden kembara I pth spot lite. nangis x berlagu dibuatnye. ble bgun pg nk g kje spot lite 2 2 dh pth tp msih trgantung disebabkn wyr yg mnymbngknnye x diptg. hampeh tul!

kete I parking x usik org pn, org lak sakit ati kt die. mmg I sumpah la spe yg wat tu. dengki tul!

p/s: tuk lecturer u. bkr je la! huhu

GUA said...

la yeker?? hakhak..gua pun penah tereksiden gak.hehe..gua ni jenis org yg bgitu menjaga kete gua.daripada hujung tayar sampai la hujung aerial kete pun gua jaga. yg paling gua jaga sekali cat kete gua la.mahal tu wat cat pearl white.hekhek..masa tu gua ngah cilok satu krete yang ngah paking tengah jalan.pastu wa plak msuk salah lorong pastu pe lagi cari jlan kuar la.tp pe yg wa nmpak mase tu. kt depan wa ade sikit ruang,leh la agaknye masuk kete wa ni.masuk punye masuk tibe2 punggung dia melekat n bgeser n kete sebelah..
waaaa....abih cat kete gua..huhuhu..gua nangis tau mase tu.tapi wa cepat2 blah tkut tuan dia nampak.dia punyer lagi teruk.abis kemek2..hakhak..jhatnyer gua..

ekha@bella said...

ish2 ank sapa baik sgt ni? dh langgr kete org main lari lak..kah2..